Wydawca treści

I.Do zadań Wydziału Obsługi Programów Operacyjnych EFS należy w szczególności:

  1. Przygotowywanie koncepcji wdrażania poszczególnych Programów Operacyjnych EFS;
  2. Określanie obszarów wsparcia, grup priorytetowych i kierunków realizacji Programów Operacyjnych EFS i ich realizacja w oparciu o dostępne analizy, raporty z badań, strategie sektorowe i Strategię Rozwoju Województwa Podkarpackiego;
  3. Opracowywanie i przedkładanie do zaaprobowania Dyrektorowi i Wicedyrektorowi ds. Europejskiego Funduszu Społecznego materiałów i informacji rozpatrywanych przez Sejmik i Zarząd oraz WRRP z zakresu działania Wydziału;
  4. Realizacja wyznaczonych celów i zadań w zakresie kontroli zarządczej;
  5. Przygotowywanie informacji do zamieszczenia na stronie internetowej Urzędu oraz ich aktualizacja;
  6. Przygotowywanie informacji niezbędnych do zamieszczenia na stronie podmiotowej BIP oraz ich aktualizacja;
  7. Planowanie wydatków i gospodarowanie środkami finansowymi przeznaczonymi na realizację zadań Wydziału;
  8. Udział w procedurze odwoławczej;
  9. Pełnienie obowiązków Administratorów Merytorycznych Instytucji Pośredniczącej w zakresie obsługi Centralnego systemu teleinformatycznego CST2021, w szczególności poprzez nadzór nad jakością danych wprowadzanych przez użytkowników, obsługi zgłoszeń oraz propozycji zmian w ramach aplikacji SD 2020;
  10. Pełnienie obowiązków administratora systemu SOWA EFS w zakresie zadań merytorycznych wydziału;

II. W ramach Wydziału Obsługi Programów Operacyjnych EFS funkcjonuje Wieloosobowe Stanowisko ds. Obsługi Finansowej Programów Operacyjnych EFS, do którego zadań należy w szczególności:

  1. Przekazywanie instytucjom certyfikującym wszystkich niezbędnych informacji o procedurach i weryfikacjach prowadzonych w związku z wydatkami, dla potrzeb certyfikacji;
  2. Opracowywanie rocznej i wieloletniej prognozy wydatków w ramach Programów Operacyjnych EFS;
  3. Planowanie i zarządzanie alokacją przeznaczoną na realizację Programów Operacyjnych EFS;
  4. Sporządzanie rozliczeń dotacji celowej przeznaczonej na realizację Programów Operacyjnych EFS;
  5. Sporządzanie harmonogramów zapotrzebowania na środki finansowe w zakresie dotacji celowej oraz budżetu środków europejskich niezbędnych do realizacji Programów Operacyjnych EFS;
  6. Sporządzanie deklaracji i poświadczenia wydatków w ramach realizowanych Programów Operacyjnych EFS;
  7. Sporządzanie okresowych sprawozdań z realizacji Pomocy Technicznej Programów Operacyjnych EFS;
  8. Planowanie, wdrażanie i rozliczanie przy współpracy z właściwymi Wydziałami wydatków związanych z realizacją Pomocy Technicznej Programów Operacyjnych EFS;
  9. Nadzór nad wydatkowaniem środków w ramach umów z ekspertami zewnętrznymi, biorącymi udział w procesie wyboru projektów w ramach Programów Operacyjnych EFS;
  10. Opracowywanie projektów aktów normatywnych Dyrektora z zakresu działania Wydziału, a także przygotowywanie niezbędnych zmian ww. aktów, oraz przekazywanie aktów normatywnych Dyrektora, po ich podpisaniu do Wydziału Administracyjnego, celem rejestracji w rejestrze;
  11. Przygotowywanie upoważnień i pełnomocnictw Dyrektora z zakresu działania Wydziału, oraz przekazywanie upoważnień i pełnomocnictw, po ich podpisaniu do Wydziału Administracyjnego; celem rejestracji w rejestrach;
  12. Opracowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw Zarządu lub Marszałka oraz kierowanie wniosków o udzielenie upoważnień i pełnomocnictw do Zarządu i Marszałka z zakresu działania Wydziału;
  13. Udzielanie odpowiedzi na wnioski o udostępnianie informacji publicznej, przygotowywanie decyzji odmawiających i umarzających postępowanie o udostępnienie informacji publicznej w zakresie zadań Wydziału.

III. W ramach Wydziału Obsługi Programów Operacyjnych EFS funkcjonuje Wieloosobowe Stanowisko ds. Programowania i Monitorowania Programów Operacyjnych EFS, do którego zadań należy w szczególności:

  1. Prowadzenie ewaluacji Programów Operacyjnych EFS w zakresie przewidzianym do realizacji dla Urzędu przez Instytucje Zarządzające;
  2. Sporządzanie zbiorczych sprawozdań i informacji o stanie realizacji EFS na podstawie danych przekazanych przez Wydziały merytoryczne EFS;
  3. Monitorowanie stanu wdrażania Programów Operacyjnych EFS;
  4. Przygotowywanie i aktualizowanie Opisu Funkcji Procedur w odniesieniu do zadań Urzędu jako Instytucji Pośredniczącej poszczególnych Programów Operacyjnych EFS;
  5. Koordynacja procesu przygotowywania i aktualizowania instrukcji dotyczących organizacji i przebiegu procesów wdrażania i zarządzania Programów Operacyjnych EFS na poziomie IP;
  6. Koordynowanie procesu naboru ekspertów oraz prowadzenie wykazu ekspertów programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027;
  7. Przygotowanie i koordynowanie procesu zawierania umów z ekspertami;
  8. Udział/prowadzenie strony internetowej w zakresie Programów Operacyjnych EFS;
  9. Przekazywanie w formie zbiorczej do IZ Planów Działań poszczególnych Programów Operacyjnych EFS, przygotowanych przez właściwe Wydziały;
  10. Nadzór nad jednolitą interpretacją i wyjaśnieniami dotyczącymi problematyki związanej z EFS przez wszystkie Komórki organizacyjne Urzędu;
  11. Opiniowanie projektów aktów prawnych i strategicznych dokumentów rządowych i samorządowych dotyczących polityki regionalnej w zakresie EFS;
  12. Współudział w opracowywaniu strategicznych dokumentów regionalnych,
  13. Współpraca z właściwymi jednostkami organizacyjnymi samorządu województwa podkarpackiego, ministerstwami, innymi partnerami społeczno-gospodarczymi oraz ze środowiskiem eksperckim w zakresie realizacji Programów Operacyjnych EFS;
  14. Monitorowanie procesów społeczno-gospodarczych w regionie wpływających na założenia realizacji poszczególnych perspektyw finansowych UE, w tym także koordynacja działań związanych z planowaniem interwencji w obszarze EFS;
  15. Bieżąca koordynacja działań związanych z wdrażaniem Programów Operacyjnych EFS;

IV. Do Wydziału Obsługi Programów Operacyjnych EFS należy również wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.


Wydział Obsługi Programów Operacyjnych EFS

Siedziba Wydziału: Rzeszów, ul. Adama Stanisława Naruszewicza 11


Kierownik Wydziału Dominika Żak-Rosowska
tel. bezpośredni (17) 74 32 862
 
Z-ca Kierownika Wydziału Kamil Duda
tel. bezpośredni (17) 74 32 857
 
Z-ca Kierownika Wydziału Paweł Pasterz
tel. bezpośredni  (17) 74 32 863
 
Pracownicy:
 
Wieloosobowe Stanowisko ds. Obsługi  Finansowej
Programów Operacyjnych EFS
 
Marta Wojtas
tel. bezpośredni (17) 74 32 860

Katarzyna Jakim
tel. bezpośredni (17) 74 32 860

Monika Stręczek
tel. bezpośredni (17) 74 32 860

Rafał Fejkiel
tel. bezpośredni (17) 74 32 897

Magdalena Szydło
tel. bezpośredni (17) 74 32 859

Łukasz Małajowicz
tel. bezpośredni (17) 74 32 897

Agata Krach
tel. bezpośredni (17) 74 32 897
nr komunikatora (17) 74 93 709
 
Wieloosobowe Stanowisko ds. Programowania
i Monitorowania Programów Operacyjnych EFS
 
Aneta Wlezień
tel. bezpośredni (17) 85 09 244

Katarzyna Hul
tel. bezpośredni (17) 85 09 244

Renata Przywara
tel. bezpośredni (17) 74 32 892
 
Justyna Frańczak
tel. bezpośredni (17) 74 32 859
 
Joanna Chrobak
tel. bezpośredni (17) 74 32 858
 
Jacek Mikołajczyk
tel. bezpośredni (17) 74 32 860
nr komunikatora (17) 74 93 713
 

Informacje o publikacji dokumentu